Retourneren

Retourneren

We hebben heel lang nagedacht over ons retourbeleid. Als sustainable bedrijf, die alles in de onderneming duurzaam aanpakt, willen we ieder aspect van wat we doen, doen vanuit een goed en groen hart. Zo ook de retouren! Waarom kiezen wij voor dit retourbeleid? :  Als we kijken naar alle grote bedrijven die gratis heen- en retourverzendingen aanbieden, zien we dat ze een enorm hoog retour percentage hebben, vaak boven de 50%! Dus, 1 op de 2 pakketjes die zorgvuldig ingepakt worden, waar inpakpapier, stikkers, plastic, een bedankkaartje, verzenddoos, tape en verzendstikker voor gemaakt wordt…. komt terug! Meer dan de helft, van alles wat nodig is om dat pakketje met een mooie beleving bij de consument binnen te laten komen, wordt voor niets geproduceerd en wordt zo maar zonder pardon weggegooid! Daarnaast de vervuiling die plaats vindt door de transportbedrijven die alle pakjes maar heen en weer blijven rijden! Net zo zeer als dat wij heel bewust kiezen voor onze labels, partners en rest van onze duurzame beslissingen, willen we deze lijn dus doortrekken en hopen wij dat jullie deze begrijpen. Wanneer je dus een bestelling doet op deze leuke site, dan is die bestelling ook bewust…en daar houden we van! Wij hopen op jullie begrip.

 

Hoe moet je retourneren?

– Indien je een artikel wil retourneren, dien je een aanvraag in voor het retourneren van producten via webshop@shopify.com  Als de retour wordt goedgekeurd, ontvangt u een retour label. 

She Stories accepteert uitsluitend retourneringen waarvoor de instructies zijn gevolgd. Retourneringen die niet binnen de gestelde tijd zijn ontvangen worden niet geaccepteerd.

De koper is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te (doen) inspecteren.

– Na onze bevestiging dat we jouw retouraanvraag accepteren verpak je, je retour te sturen item, binnen 14 dagen, zorgvuldig en netjes in de originele verpakking en plak de verpakking goed dicht en plak je retourlabel op het pakket. 

Zonder je retour vooraf aangemeld te hebben kan het pakket niet in ontvangst genomen en verwerkt worden.  

De verzendkosten voor het retourneren van een product zijn altijd voor rekening van de klant. 

 

  • Indien je meer doet met de producten dan het beoordelen daarvan (om te kijken of je het wil houden), en hierdoor schade aan het product ontstaat, dan ben je voor deze waardevermindering aansprakelijk. Je mag de producten beoordelen/gebruiken zoals in de winkel ook mogelijk is. Goederen die wij retour ontvangen waarbij gebruikssporen zijn vastgesteld, zullen niet aanvaard worden. Goederen die bij ons het magazijn verlaten, worden door ons gefotografeerd en geïnspecteerd, zo ook wanneer ze retour komen.
  • Het product wordt door ons bij retourontvangst grondig gecontroleerd. Het dient in dezelfde hoedanigheid terug te komen, als wij het verzonden hebben. Is het item gedragen, defect retour gekomen, of kunnen wij aantonen dat het gebruikt, danwel gedragen is, dan zullen we het geretourneerde niet accepteren, dit om te garanderen dat het product wat jij besteld óók een nieuw product is. We controleren alle items ook op geur. Bij overmatige parfum-, deo- of lichaamsgeuren kunnen we het item ook niet als retour accepteren (net zoals u een nieuw item zonder defect, of geur wil ontvangen, zo wensen wij dat al onze klanten toe).
  • Mocht je een sale artikel kiezen, dan kun je deze slechts ruilen. Retourkosten bij sale artikelen zijn altijd, voor eigen rekening. Kun je niet ruilen, storten we het in je digitale wallet die je dan voor je volgende bestelling kunt gebruiken.
  • Oplopende kortingen worden niet vergoed.
  • Items met een hogere korting dan 70% kunnen in zijn geheel niet worden geruild, of geretourneerd
  • Artikelen gekocht met de welkomstkorting vallen niet onder sale en kunnen ‘gewoon’ geretourneerd worden.

 

Afhandeling van je retour

Vanaf het moment dat je retour bij ons is ontvangen én geaccepteerd, zullen wij zo snel mogelijk en altijd binnen een periode van maximaal 10 werkdagen het aankoopbedrag/de tegoedbon aan je terugbetalen/mailen. In geval van terugbetaling doen we dat via dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt betaald.

Verkeren de producten niet in nieuw staat, met als gevolg dat we deze niet (direct) opnieuw ter verkoop aan kunnen bieden in onze online shop, dan nemen we contact met je op over de afhandeling. In dit geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht.

 

De volgende artikelen kunnen nooit geretourneerd worden

  • Badkleding
  • Cosmetica
  • Sieraden

 

Extra informatie m.b.t. het retourneren van goederen

  • Bestelling in z'n geheel retour sturen; Hiermee wordt de koopovereenkomst ontbonden en voldoe je niet meer aan de eisen van gratis verzending. De kosten voor het verzenden zijn dan voor de koper. Dit betekent dat de door ons gemaakte verzendkosten in rekening gebracht zullen worden/ afgetrokken worden van het te storneren bedrag.
  • Deelretournering; Bij het retour sturen van een gedeelte van de bestelling, volgt er een herberekening van de order. Indien de order lager uitkomt dan het bedrag voor gratis verzending, zal de gratis verzending komen te vervallen en zullen de verzendkosten in rekening gebracht worden/ afgetrokken worden van het te storneren bedrag.

___________________________________________________________________________________

  • Ten aanzien van producten die zijn gekocht in een fysieke vestiging van She Stories geldt dat ruilen is toegestaan binnen 14 dagen na aankoop. Ruilen is uitsluitend mogelijk onder overlegging van de kassabon.

Goederen die met korting gekocht zijn, of in de uitverkoopt/sale, kunnen alleen geruild worden, of het bedrag wordt aan je digitale wallet toegevoegd, waarmee je weer, zowel de nieuwe collectie als sale artikelen, kunt betsellen. Op dit bedrag blijven dan ook de geldende voorwaarden van toepassing, die met de sale artikelen verbonden zijn.

 

De volgende artikelen kunnen nooit geretourneerd worden

  • Badkleding
  • Cosmetica
  • Sieraden